Resultatet

Visar en bild på hur håret blev. Jag är nöjd och det är tur det. Nu ska jag iväg till anna där det blir grillning och så. Fläskfilé och potatissallad för min del. Blir gott!

Ha en trevlig valborg så kanske vi ses på frimis! ;)


Valborg!

Sitter med lite slingor i håret. Inte många alls, men det var bara för att få lite liv i det hela. Anna är här just nu, snart ska vi ta bilen och åka och handla inför kvällen. Tror att man kanske kan caba ner idag... Härligthärligt.

Ikväll styrs det grillkväll och sen vidare till frimis! Blir nog trevligt. Tar med kameran också.

Perfekt sommarlåt! Enjoy


Hår

Håret blev sådär. Fick bort de guldiga tonerna, blev dock väldigt askigt och mörkt i botten. Kanske lägger i några slingor imorn. Försökte ta ett kort på håret med camen. Men bilden ljuger, för det ser ljusare ut än vad det är. Men jag gillar den askiga undertonen i alla fall.

Lite hårfärgning

Sitter här med lite färg i håret. En askig ton för att dämpa lite guldnyanser. Tänkte först slinga, men det får bli en annan gång. Schwarzkopf har någon ny hårfärgsserie så det är den jag testar nu. Ni får se resultatet sen, om det blir bra vill säga...

Idag och imorn är det ju festival på Frimis, så ska dit en stund ikväll! Blir inget festande ikväll, satsar på imorn istället! Kan nog bli en skoj valborg!


Day N nite

Hmm, har nästan lyssnat sönder denna. Vet inte riktigt vad det är med den här låten, jag kan bara inte låta bli att tycka den är j*vligt bra! Speciellt när man befinner sig i nattens dimma!


Beslutsångest

Varför måste jag alltid ha sån beslutsångest?? Nu handlar det om två par jeans, och jag vet verkligen inte vilka av dom jag vill ha... Ett par är ljusa och väldigt slitna, de andra är något mörkare, fast fortfarande ljusa och inte lika slitna. Aja, får se vilka det blir. Köpte även ett par solisar idag. Rätt snygga faktist.

Förövrigt testade jag att dreja på keramiken idag. Svårare än man tror!


Måndag!

Halllooo! Skola, plugg och jobb är vad dagen har gått ut på! Håller på och smakar av Espresso House sortiment, detta för att vi ska veta vad vi erbjuder gästerna. Man kommer ju rulla fram. Tur att jag inte är så jätte förtjust i bakverk. Men visst, jag kan ju erkänna att brownien är god. I alla fall om man tar en halv, annars kan det bli lite för mycket. Men i alla fall, om det är varmt tycker jag ni ska komma in och beställa en Frapino. Den är riktigt god! Lite tips där!

Idag hade vi seminarium på vår projektrapport. Var lite kluriga frågor, men det gick ok.

Jobb

Godkväll! Dålig uppdatering idag. Tog vara på solens strålar under dagen och så blev det jobb på eftermiddagen och kvällen. Gick bra. Jobbar imorn också, så kom förbi!


Sushi


Blev sushi ikväll, gottans var det!

Mums

Härlig dag idag! Var i skolan och hade seminarium i ca 40 min, slutade vid 11. Gick sedan på stan en stund, där jag köpte mig ett solpuder och en stor bronzingborste till det, mina två andra bronzborstar behövdes bytas ut. Sen satte vi oss och fikade. Härligt att uteserveringarna öppnat nu!


En latte i solen är inte heeelt fel

Mingelkväll igår

Ingen uppdatering igår.. Var i skolan, sen gick Anna och jag hit en stund och bara tog det lugnt. På kvällen var det mingel på Espresso House inför öppningen idag. Mycket trevligt var det! Ska jobba mitt första pass på lördag, så det ska bli spännande.

Ska snart till skolan där vi har redovisning på psykologin om olika psykiska sjukdomar. Jag ska redovisa om psykopati. Ganska intressant faktist, då 10 procent av befolkningen lider av någon grad av psykopati.

Tidig idag

Godmorgon! Vaknade innan väckarklockan imorse av någon konstig anledning, så jag är tidig idag. Riktigt skönt att inte behöva stressa på morgonen.

Ska snart iväg till Espresso House där anticimex skulle ha hygien genomgång tror jag. Missar naturkunskapen men där gör vi inget speciellt så det gör inte så mycket. Tror även vi ska ska gå igenom mitt schema och se när jag kan jobba och så eftersom jag inte kommer kunna börja jobba 20 tim/veckan förän jag har tagit studenten. Men det blir säkert braaao!

Hörs senare!


Jobb på Espresso House!!

Yeeees!! Idag när jag var på väg till skolan ringde de från Espresso House och sa att de ville ha med mig i gänget!!! Så underbart kul! Kan inte fatta det, för det var över 300 sökande. Jag kommer jobba på Köpmangatan och där öppnar dom nu på fredag.

Nu känns det inte lika ångestfyllt att ta studenten när man vet att man har jobb. Glad är jag idag!!


Natti

Tycker om att lyssna på lugna låtar, speciellt på kvällarna. Denna är en av favoriterna, mycket fin är den.

Effektivitet

Effektiv dag:

Projektredovisning
Tandläkaren
Skrivit klart en svenska uppgift
Lämnat in cykeln på verkstad
Pluggat matte

Måndag!

Projektredovisningen är nu klar!! Underbart skönt, nu är det bara seminarium kvar. Sen är det inget mer med projektet. Hann inte lyssna på alla redovisningarna eftersom jag skulle till tandläkaren vid 14. Men det var ganska skönt, blir lite mastigt med ca 14 redovisningar som alla är runt 13-14 min.

Provjobbade för Espresso House igår. Det var riktigt skoj, så nu får vi se om jag får jobb där eller inte i veckan. Dom tar in fler provjobbare än de ska anställa så det är lite nervöst. Men jag gjorde i alla fall mitt bästa.

!

Woho, nu gäller det!

En tanke

Jag hatar att leva i ovisshet..

Lugna kvällar denna helg

Blev lugna hemmakvällar både fredag och lördag denna helg. Kan behövas ibland, speciellt när man är lite förkyld. Har projektredovisning på måndag så måste få ihop lite stödord och gå igenom det jag ska säga. Blir kvällens aktivitet...


Härlig dag

Trevlig dag idag! Blev inte så mycket plugg, men så kan det vara ibland. Satt vid slottet och solade lite, och jag förstår inte varför folk ska hålla på och mata fåglarna där??


Lite blåsigt

Fin liten kaffefläck

Rastlösheten tar över

Uuusch, vill inte vara sjuk. Vill ut och grilla eller något sånt mysigt. Men blir inget med det, måste leva isolerad och göra allt för att bli frisk till söndag.... Buhuh

Blonda nyanser

Två fina hårfärger. Tycker den här typen av blond färg är mycket finare än den vitblonda nyansen. I alla fall på de flesta. Här kan ni läsa mer om det.


Hej


Ingen smak

Ingen skola för mig idag, tänkte att det är bättre att vara hemma och vila nu när jag mår som jag mår. Min smak är för övrigt helt borta nu. Känner absolut ingenting av det jag äter. Så tråkigt!

Vad den här dagen har att bjuda på återstår att se, antagligen ingenting. Men det verkar som mina ögon slutat rinna nu i alla fall, och det är ju skönt det. Antingen kommer förkylningen ge med sig snart eller så går den över i halsont och heshet. Hoppas ej på det sistnämda. Är det ingen som kan komma över med en dunderkur??

Glädjande besked!

Var tvungen att gå hem från skolan idag, är så extremt förkyld. Ögonen och näsan rinner konstant. Nyser gör jag också, så jag hoppas jag inte smittat allt för många idag. 

Idag fick jag glädjande besked från Espresso House!! Jag ska få komma och provjobba på söndag om jag är frisk. Vet inte riktigt vad det innebär, om det är ännu ett delmoment i ursållningen av de sökande... Nervöst är det i alla fall, men samtidigt väldigt roligt! Ska verkligen göra mitt bästa och jag hoppas hoppas att jag är frisk då!


Råköttarna

En riktig förkylning har jag dragit på mig. Inte så lägligt nu när det är så mycket i skolan, det blir att äta c-vitamin och så.

Idag har det inte hänt så mycket utöver det vanliga, var i skolan, gjorde klart frågorna till rättskunskapen. På marknadsföringen var det jeopardy tävling och vi blev uppdelade i tre lag. Elinas lag valde att heta köttarna, som jag sa att vårat lag skulle heta, såna tjuvar! Så då kom jag på det fina namnet Råköttarna! Haha, så fult ord. Det andra laget hade sån livlig fantasi och döpte sig till student 09.

Enjoy

En liten kvällslåt

En nervös dag

Hej!

Idag har det varit en ganska nervös dag. Var på arbetsintervju för Espresso House som ska öppna på Köpmangatan här i Örebro. Tror inte det gick någe bra, men det var kul att få vara en av alla de som fick komma på intervju. Att gå på intervjuer ger ju erfarenhet i sig..

Efter intervjun mötte jag Kapple för en sväng på stan, därefter gick vi till Njuta och tog varsin sallad. Gott var det! Medans jag väntade på henne gick jag till H&M för att köpa ett hårspray och när jag väl kommer fram till kassan inser jag att jag glömt att lägga över kortet från min andra väska, så det var bara att gå därifrån tomhänt. Typiskt.


God sallad

Måndag!

Idag har jag hjälpt pappa att kratta lite löv i trädgården, duktigt va. Och så försökte jag mig på lite matte, men det gick inte så bra... Börjar bli lite orolig för nationella den 15:e maj nu alltså. Men men, det ska väl lösa sig som allt annat, förhoppningsvis. Måste bara ta mig tid att sitta och plugga, men det är inte så lätt när man har 100 andra saker att plugga på... Dessutom är det sjukt tråkigt.

Aja, nu laddar jag i alla fall för ett spinningpass som börjar 17.45. Hörs sen!

Tog ett par bilder idag:



Seg söndag

Seg dag. Hade tänkt plugga, men har jag gjort det? Nope. Läste ett par sidor rättskunskap, det var det enda.

Ikväll ska det grillas hos Elina, men jag tror jag stannar hemma eller så ska jag träffa Kapple en stund. Men vet inte hur det blir med det. Förstår inte hur jag kan vara så seg? En kopp kaffe kanske kan pigga upp.

Morgondagens spinningpass är fullbokade. Kan det möjligen ha något att göra med att folk har dåligt samvete efter påskens onyttigheter.... Kanske.

Bilder

Lite bilder från igår när vi var hos Max. Lite sommarkänsla över det hela tycker jag.. Om det bara hade varit nååågra grader varmare så!


Solsolsol

Härligt väder! Har suttit på balkongen ett tag nu och det är som att sitta i en gryta. Extremt varmt, men skönt!

Påsk och så lite av gårdagen

Gooodmorgon och glad påsk på er! Hittade just mitt påskägg som bestod av lite godis och pengar.

Lite seg var jag när jag vaknade men piggnade till då jag åt frukost. Kvällen igår var helt ok, var först hos Elina med lite folk och sen till Klaras. Tog sedan sellis hem med min granne vid 2- halv 3 efter två hamburgare på Maci.

Idag blir det påsklunch här med släkten. Dvs. att det blir fullt hus.

Kalas!

Har varit på Patriks 2års kalas hela dagen. Trevligt var det. Nu ska jag  göra mig iordning och åka över till Elina.

Här kommer lite bilder från kalaset...

Hos mormor och morfar

Mamma och jag

Patrik fick ett intressant paket

...som innehöll en traktor

Tårta

Folk

Jag och lilla Amanda (mitt kusinbarn)

En bil körde fast, tur att det finns traktorer till hands..

Min lilla pärla

Mormor

Mamma och jag

Glad

Dagen började väldigt bra! De ringde nämligen från ett ställe och vill att jag ska komma på arbetsintervju på tisdag. Hoppas hoppas, det kommer gå bra! Vart tänker jag inte berätta än..

Nu ska vi åka och slinga Annas hår. Hörs sen

Seg, ja

Något seg är man idag. Har just pratat med Kapple och lika seg är hon. Telesamtalen dagen efter utgång är nödvändiga för man måste uppdatera varandra om kvällens händelser, känns liksom mycket bättre då. Vi kom även fram till att vi inte orkar köra spinning idag.

Kvällen igår var i alla fall skoj och det var riktigt mycket folk ute.


Tisdag

Kom hem för en liten stund sedan. Var och handlade lite inför kvällen och så mötte jag upp pappa på hans lunch för att tanka bilen.

Ikväll styrs det utgång till Satin, det är ju lovtisdag! Kan nog bli skoj!! Ska troligtvis vara här innan, men det blir en lugn förfest med lite tjejer eftersom mamma är hemma och ska upp och jobba imorn.

Nu ska jag väl snart laga iordning något ätbart..


Easy come easy go

Easy come, easy go
&
What goes around comes around

Två ordspråk som till största del stämmer in rätt bra på livet.

Igår, måndag

Hej hallo! Igår var det lite av en fixar dag! Mamma var ledig så vi påskstädade lite, sen var vi ute vid Ikea och inhandlade lite smått och gott! Sedan tog jag bilen ut till Anna, och så åkte vi ut till Marieberg. Därefter åkte vi till Olearys och kollade de sista minutrarna på matchen med några i klassen och efter det åkte vi med några ut till Lillån och spelade NHL. Gick väl sådär om jag ska vara ärlig. Men man kan ju inte förvänta sig bättre eftersom det var första gången.

Vår

Solisar på!


En söt låt


Söndag

Helloo. Seg mulen dag, typiskt söndagar. Men har ju lov så det är inte så farligt. Blir ett spinningpass sen, annars vet jag ikke vad dagen har att bjuda på...


Partypics

Det här var de bilder som fanns i kameran från gårdagen, mysko bilder där ingen är beredd. Alla lyckades heller inte fastna på någon bild.


Singstar

Och du kallar mig tönt.. huhu ;d

Markoolio...

..och så lite dans

Lite smått och gott

Nu har jag köpt ett body butter som luktar cocos, mums! En beige kajal fick också följa med.


Igår

Fredagskvällen

Blev ingen utgång för mig igår. Hade ont i huvudet hela kvällen så det var ingen idé för mig att hänga med in på Klaras. Kvällen började i alla fall hos Anna, där det kördes singstar och så. Var trevligt, trots att mitt huvud var sprängfärdigt. Vid 23.30 skjutsade oscar dom andra till Klaras och mig hem. Gick och la mig direkt och vaknade för en stund sen. Kände att huvudvärken satt kvar lite så jag tog en Eeze. Antar att det var något slag av migrän.

Nu ska jag hänga med mamma och handla, hörs sen!

Fredag!!

Nu är det påsklov! Underbart! Härligt väder är det också. Var i skolan och gjorde psykologiseminariet och det gick bra. Sedan gick jag och jocke upp på stan en stund därefter möte vi elina och gick o käkade. Sen körde jag hem honom till glanshammar, så har dagen sett ut hittills.

Ikväll blir det utgång till klaras. Ska till Anna sen och där styrs det förpartaj med lite folk, kan nog bli skoj.

Snart!

Snaaart så tillåter vädret cab!


Årets pärla, älskar den!


Förra årets, men då hade jag inget körkort,
då var det bara övningskörning

Torsdag

En dag kvar till påsklov, känns riktigt efterlängtat.


Härlig onsdag

Härlig dag! Man blir så mycket gladare när solen skiner. Var i skolan ett kort tag, fick tillbaka rättskunskapsprovet. Gick ok, fick 54 av 62. Hade kunnat gjort bättre ifrån mig, hatar slarvfel, men men. Gick en sväng på stan efter skolan, därefter tog vi en fika.

Ikväll lutar det mot ett spinningpass.

Nu ska jag laga mat, kyckling och quinoa.

RSS 2.0