Dagen innan julafton!

Jobbade på Vila idag, och gud va roligt det var! Dagen innan julafton och alla är sådär härligt glada och pratsamma! Underbart! Stod och pratade om allt möjligt med kunderna, riktigt skoj. Nu har jag klätt granen här hemma och slagit in de flesta av paketen. Snart kommer gos och då blir det lite julmys.

Puss på er!

Vit som snö

Usch, såg bilder från helgen och upptäckte hur blek jag är. :(


Annat var det förra vintern


Uppdatering. Helgen & idag

Hoho i kylan! Vintern är då här kan man säga! Men jag tycker det är rätt mysigt. Mycket bättre med snö och lite kallt istället för regn och slask.

Idag var jag iväg och jobbade en stund på EH, därefter gick jag hem och väckte oscar som låg och halvsov, den lyxliraren har ju ledigt nu i två veckor. Idag jobbade jag ju bara ett kort pass så slutade vid 11. Då gick vi en sväng på stan för att köpa en kalender till mig, eftersom min går ut nu. Jag måste ha en kalender, annars känns allt så ostrukturerat. Sen fick jag även med mig en tröja hem. sen tog vi en lunch på Hälls på stallbacken. Inget ställe jag rekomenderar, riktigt äcklig mat. Jag tog pasta och fick lämna nästan allt. Osmakligt var det! Sista gången jag käkade mat där, men en fika kan man ju ta där för det är ju ett mysigt ställe trots allt.

Kan även uppdatera er om helgen. Lördagen blev det utgång till Strömpis, riktigt rolig kväll! Började med glöggfest hos Elinas oskar där det var en massa trevligt folk. Var länge sedan jag hade en sådan bra partykväll. Dock fick jag sota för det på söndagen, då jag inte var på topp när jag vaknade. Men det var bara att ignorera det och åka ut till M-berg för att jobba på Vila. Det var skoj det med!

Japp, det blev en liten uppdatering. Nu ska jag beställa sushi från East West Sushi. Där vet man att man får bra mat tillskillnad från min tidigare matupplevelse idag.


Happyy

Idag är jag glad av flera anledningar:

-Ledig dag
-En dag på stan med bästa vännen och lunch på Shanghai, mycket bra lunchbuffé.
-En julklapp fixad.
-Köpt en fin oversize tröja som vår Vilabutik inte skulle få in, men hittade den på ett annat ställe.
-Hittat en ny fin låt, Alicia Keys- Try sleeping with a broken heart (som jag antagligen lyssnat sönder snart)
-Att jag har min älskling


Vaccinering

Heelllo! Nu har det varit dött i bloggen och det har som vanligt med mina jobb att göra, blir liksom inte tid för lilla bloggen. Men nu är jag ledig i två dagar så nu är det dags!

Idag slutade älskling tidigt så han kom och väckte mig vid halv 12(!). Inte så ofta jag sover så länge, måste varit ganska trött. Låg kvar en stund och åkte sedan till Rosalis för frukost/lunch. Därefter åkte vi till mässan för att vaccinera oss, var lite kö men det gick fort som tur var. När vi var på väg ut haffade tv4 oss och ställde ett par frågor. Får se vad det blir utav det.

Sprutan gjorde i alla fall inte ont alls, men många får ju ont i armen i efterhand, men hoppas man slipper det.

Ikväll blir det myskväll framför Idolfinalen och kanske lite pepparkaksbak.

6 månader

Glömde säga att jag har världens bästa pojkvän. Igår firade vi 6 månader tillsammans, ett halv år! Tiden har gått så fort. Han hade köpt världens finaste armband och ett par örhängen, båda från SNÖ. Så himla fint!


Armbandet,
ett riktigt caroline-smycke


Hejdåfest

Dålig uppdatering, har inte riktigt haft tid för lilla bloggen.

Igår jobbade jag och därefter åkte jag direkt till oscar där det blev lite förfest innan vi gick till Stället där kapple, sara, kajsa och linda hade Hejdåfest, eftersom dom åker till Australien på måndag. Det var trevligt måste jag säga. Träffade på massa som jag inte sett på ett tag.

Idag har det bara varit en slappardag hittills. Vaknade hos oscar, gick upp, käkade frukost, gick sedan tillbaka till sängen och låg där till halv två ungefär. Nu är jag hemma, ska strax in i  duschen, för vi ska gå och kolla på Oh helga natt sen. Julkonserten på Stortoget, blir mys.


Haha, kommer ni ihåg?





Stan

Imorse var jag hos tandläkaren och det gick bra, annars har dagen spenderats på stan med Eve och Kapple. Kapple drar ju iväg till Australien, på obestämd tid med sara, kajsa och linda på måndag. Kommer kännas tomt kan jag säga! Avskedfest blir det på lördag på Stället. Kan nog bli riktigt skoj.


Dagens inköp,
mössa & handskar


Tips på hårprodukt

Lanza serum- här snackar vi bra hårprodukt.


Sol och värme tack

Vad jag behöver just nu är detta.


Slöa tjejen

Hej! Hade tänkt åka ut till Marieberg idag för att fixa lite saker idag, men insåg sen att vi inte hunnit få på vinterdäcken än. Och bussen orkade jag inte ta. Så fick avstå Marieberg. Sen kom jag på tanken att jag skulle gå upp på stan och kolla på väskor, för jag behöver en ny. Men har inte hittat orken till det heller. Så slööö tjej! Men jag måste också säga att man blir skapligt mör av att jobba 9 dagar i streck så en dag bestående av ingenting skadar faktist inte. Ska ju upp till tandläkaren kl 10 imorn så kan ta väsk-svängen över stan när jag är klar där.

Tisdag!

Idag fyller mamma år, grattis till dig!!

Trodde jag skulle vara ledig idag men så blev det ikke. Kör stäning på espresso. Bytte pass med Madde så hon tar mitt på torsdag. Mamma ska ändå bort ikväll så då kan ju jag lika gärna jobba, så firar vi henne imorn istället. Funkar ju lika bra det. Firade ju henne även i söndags då släkten var här.

Imorn har jag en del att fixa med. Måste ut till Marieberg, ska kika på lite julklappar och sådär.

Börjar om en timme och tänkte hinna in på Bianco och H&M innan, så måste åka nu. Hörs kanske senare ikväll!


RSS 2.0