I gotta feeling

Uuuttråkad denna söndagskväll är vad jag är. Väntar på o, så ska väl vi åka och hyra film eller något sånt. Tänkte lägga upp I Gotta Feeling med Black eyed peas, men det krånglar så ni får söka på låten själva. Den är i alla fall mycket bra.

Hur som helst, idag har jag varit och kollat när oscar spelade hockey, därefter åkte jag till Anna och åt bullar och hämtade lite saker som var kvar sen i fredags. Sen hem, där jag inte gjort något vettigt alls. Men imorn ska i alla fall en vettig sak uträttas, eller två om jag tänker efter.

Lördag

Är hos Eve just nu. Vi sitter med varsin dator och slösurfar. Igår blev det fest, var en trevlig kväll måste jag säga. Var länge sedan jag var på en hemmafest. Imorse var det dock mindre trevligt, vaknade med extrem huvudvärk. Så denna dag har varit slapp och seg. Blev ingen gbg-resa för oscar, så följde med honom på kräftskiva hos hans mormor förut, tredje kräftskivan för mig i år. Har aldrig sett så stora svenska kräftor. Gott var det!


En riktig helg

Fredaag! Inte för att veckodagarna spelar så stor roll längre, eftersom helgdagarna inte längre betyder ledighet. Måndag-tisdag kan lika väl betyda "helg" numera. Men denna helg betyder ledighet och det är skönt.

Gårdagen bestod av jobb, efter det mötte jag oscar så gick vi och käkade på Hellas. Mycket gott tycker jag. Vi gick sedan vidare till Hälls för en kaffe. Lite vardagsmys, sånt tycker jag om!

Snart kommer Anna hit så ska vi kolla på studentfilmen.

Studentfilmen

Hm vad har då blivit gjort idag... Inget, förutom att jag och älskling åkte ut till Ikea en sväng för att kolla hörnskrivbord. Hittade ett snyggt, men det var för stort. Synd.

Nu har pappa fixat så det går att kolla på filmen från studenten. Det ska bli skoj. Det var den roligaste dagen i mitt liv tror jag.


Champagnefrukost hos mig

Vad som bör göras

Fick just reda på att jag inte ska jobba idag, så nu skulle jag ju kunna göra något vettigt som att städa mitt rum eller rensa i garderoben. Undra om något kommer bli gjort. Tveksamt. Jag vill möblera om också, rama in något fint i mina två ramar som inte kommit upp på väggen än, och så vill jag ha ett nytt hörnskrivbord. Dessutom skulle en liten vägghylla passa bra också.

Dags för träning antar jag

Fick sms från madde som förnyat sitt träningskort på friskis. Så nu ska jag också göra det i veckan så man får börja köra igång med träningen. Sommaren har ju satt sina spår så att säga. Var ju duktig med spinning i våras och det gav snabbt resultat också, det gillas.


Bilder

Blev en trevlig helg bestående av jobb, kräftskiva i sommarstugan och dop. Här är lite bilder:


Gott

Schnyggt

Mormor och oscar, söött

Söta amanda

Patrik, busungen nr.1!

Kräftskiva

Ikväll styrs det kräftskiva i sommarstugan och imorn är det dop. Blir trevligt. Kameran är med så nån bild ska det väl kunna bli.


Glad!

Ikväll kom ett lättnadsbesked. Vi ska nämligen börja ha ett mellanpass på jobbet igen, eftersom försäljningen ökat. De senaste veckorna har vi jobbat själva hela tiden och det har varit kaos. Skönt som tusan är det. Sen får vi ju se hur det blir i höst, men som det är nu med sol, värme och uteservering behövs det verkligen att två jobbar.

Sen känns det inte lika tungt att hösten är på gång eftersom man inte går i skolan. Det är något nytt som händer nu, det känns spännande. En ny fas i livet helt enkelt. Sen att jag har min söti, det kommer göra att hösten och vintern känns mycket bättre och mysigare.

En flashback

Var på stan en stund idag och när vi var inne på träffpunkten, där de håller på och bygger om, uppträdde ett tjejband och de sjöng "Av längtan till dig". Genast påmindes jag om bröllopet i Österrike i maj när Maria sjöng den sången i kyrkan, så himla fint.



Tisdag

Hello. Slapp dag. Jag njuter av min ledighet. O slutade tidigt idag så han kom hit då, sen åkte vi och käkade lunch. Snart ska pappa och jag till farmor och ha lite kräftskiva men innan det måste jag ta en sväng över stan och fixa lite saker.

Förövrigt måste något göras åt mitt hår snart. Utväxten börjar inte smälta in längre. Någon som känner sig manad?? vavava? Eve kanske, huhu.


Bio

Ledig idag och imorn. Skönt är det! Igår blev det bio med min söti. Lyckades få med honom på Sommar med Göran, rolig film faktist.

Nu ska jag nog ta en sväng till elina.

Hörs sen.


Spelning igår och en hård dag idag

Godkväll!

Idag
har jag jobbat, och det var bland den hårdaste arbetsdagen jag haft. Dels har ju schemat gjorts om sen augusti så nu jobbar man själv hela tiden förutom en timme. En kvart innan öppning kom en jätte leverans, så det var bara att springa upp och ner för trappan med jätte tunga saker. Är glad att det var en lugn morgon så jag kunde fixa med sakerna innan det blev rusch. Men det känns i ryggen nu ikväll. Måste lära mig bära rätt för det är bara att vänja sig vid att ta leveranser själv.

Igår när jag slutade hängde jag med oscar och dom till Liquid där Maxs band hade spelning. Det var braao.

Ikväll blir det nog lugnt, sitter med inpackning i håret. Välbehövligt för rishögen. Jobb imorn, öppnar, så ingen sovmorgon här inte.

Onsdag

Meeeeeeen, jag var helt inställd på att jag skulle öppna imorn och har trott det hela tiden. Men ikke, kollade just schemat och jag ska visst stänga, så jag börjar 14 istället för 7.45 som jag trott hela tiden.

Dagen idag har varit väldigt innehållsfattig, så jag har inget att skriva om. Det enda jag kan säga är att jag hatar att vara osams. Blir som en sten i kroppen.

Lite nere

Usch har kännt mig lite nere de senaste dagarna och haft lite ont. Så visade det sig igår att jag har en liten infektion i kroppen. Men ska snart iväg och hämta ut pencillin, så det blir nog bättre snart.

Imorn är det jobb också, efter 1,5 veckas ledighet. Känns lite tungt, skönare att vara ledig ju. Men det kan behövas så som jag och Eve spenderade pengar igår.

Just nu

Ska snart möta eve på stan för att gå och käka pasta med hummersås och räkor. Blir nog gott.


Lite bilder från helgen


Stor gädda va?

Måndag

Hello! Har varit en skön dag idag. Började med att jag vaknade vid halv 11 hos oscar, av ett sms där det står "kli kli kli", haha. Helt sönderbitna är vi efter helgen. Lägger man ihop våra myggbett har vi ca 110 stycken. Tog sedan en promenad hem och gick förbi ekershallen där jag köpte färska frallor och juice. Satte mig på balkongen och åt frukost.

Sen blev det en fika med eve, köpte med latte och croissant och satte oss vid slottet. Skönt var det.

Ikväll ska jag träffa Madde en sväng på pitchers, så ska vi kolla igenom schemat och så.

En helt ok måndag.
 

Brunisen som kom från Kreta igår

Myshelg

Mysigaste helgen på länge. Var i oscars sommarstuga i dalarna. Jätte härligt och fint väder. Tyvärr var det en jäkla massa mygg, så jag fick runt 60 myggbett. Gissa om det kliar över hela kroppen.
Lägger in lite bilder senare..

Mamma berättade något hemskt förut och det var att mormor och morfar hade inbrott i förrgår. Morfar ligger och sover i soffan och vaknar av att en svartklädd man ligger och skruvar ur telefonkontakten under skrivbordet. Han blir liksom skärrad och reser sig upp och tänder lampan och frågar vad han gör. Då sticker han som tur var. Usch, vågar inte tänka på vad som kunnat hända om tjuven haft vapen på sig.

Äntligen lite sol

Weey, första dagen då man kunnat sola på ungefär en månad. Härligt att man lyckades pricka in semestern då. Låg i trädgården och solade hela dagen, sen kom elina över en sväng också.

Min digitalkamera har gått sönder så nu i eftermiddag har jag och oscar åkt runt och kollat lite på olika kameror. Tror att jag kanske hittat en som jag vill ha. Köper nog en senast fredag. Skulle egentligen vilja ha den tills imorn för då är det stort släktkalas... Men får se hur det blir.

Måndag

Idag fyller älsklingen ååår, grattis grattis, och imorn kommer han hem! Längtar!

Idag blev det en sväng på stan med Elina för att inhandla lite saker. Senare ska jag nog träffa kapple och säga hejdå eftersom hon drar iväg på tågluff i 3 veckor på onsdag. Så ser dagen ut.

Elina 19!

Hello! Har varit på kalas nu på eftermiddagen hos Elina som fyller 19, grattis grattis! Har även jobbat idag, öppnade imorse, och det gick bra tills jag spillde hallonjuice över hela mig. Och allt lyckades hamna över och i skon. Så jag fick gå med kladdiga skor hela dagen på jobbet. Inte så trevligt! Nu har jag i alla fall en hel veckas ledighet, ska bli skönt faktist. 

Dagens kommentar på jobbet:

Jag- Har du tre kronor? Har lite dåligt med växel.
Gäst (kollar i plånboken)- Nej, här var det lika tomt som i ett manshuvud.

Kunde faktist inte hålla mig för skratt, för lite kul var det.

Där farmor växte upp

Kom på att jag har en bild från gårdagen. Det var nämligen så att jag, mamma och pappa gjorde en utflykt till Brotorp för att kolla in gården och huset där min farmor växte upp. Det är numera ett hem för tjejer som hamnat lite snett i livet. Men det var ett väldigt fint hus och vackert runt omkring också.


Tänk att min farmor, som är 92år nu, sprang runt här som barn.

Trött ja!

9 timmars jobb utan rast och lunch, gissa om man var trött och hungrig när man kom hem. Var ju lite mitt eget fel ja. Kanske ska införa jobbet som nya dieten? Eller inte. Man funkar inte som person utan mat, man blir bara irriterad och det är ju inte så bra.

Egentligen skulle jag bara vilja vara hemma ikväll eftersom jag är trött och börjar tidigt imorn. Men verkar inte bli så. Ska nog hänga med Madde till Una en stund, som har 23års fest. Kommer dock inte bli sent för min del. Ett glas vin, inte mer.

RSS 2.0