Fredagsmys

Kom just hem till mig efter att ha ätit middag hos oscar. Blev lövbiff och potatisgratäng, mycket gott.

Nu väntar myskväll med gos.

Tjing

Recension: Björn axén powder

Köpte detta styling powder förra veckan som fungerar som både nedmattande och volymgivande. Alltså nästan som dustit. Jag köpte mitt för att använda som torrschampo och var inte ute efter volymen. Och då finns det bättre torrschampon som bara mattar ner, utan att liksom lyfta håret. Som ex. Lee stafford och Proffs. Men det här fungerade helt ok ändå. Och för er som tycker om dustit, så rekomenderar jag detta.

 



Ska även snart recensera Fiberwigmascaran som jag köpte för ett tag sen.

Ledig!

Helloo! Kass uppdatering, jag veeet!

Idag är jag ledig och för att få ut så mycket av ledigheten gick jag upp rätt tidigt imorse. För mig betyder inte ledighet att jag måste ha sovmorgon, för det har jag ofta ändå i och med att jag ofta börjar jobba på eftermiddagen.

Hur som helst har det inte hänt så mycket det senaste.


Fick ett riktigt spännande samtal i förrgår. Det är dock väldigt hemligt än.

Lite mat och lite jobb

Lunch. Check. Skönt.

Tråkigt att laga mat, men nu är det gjort. Blev pasta och sås bestående av kassler med tomat- och saffran chremefraiche. Goott, snabbt och enkelt. Det gillas.

Igår fick jag reda på att Sofia ska på semester i mars, det betyder att jag får jobba massa på VILA. Skoj tycker jag! Det betyder dock knappt någon ledighet under mars, men det är det klart värt. Mars blir en jobbmånad, vilket kommer resultera i en bra lön i april. Kombinerar ju VILA och E.H för er som inte visste det. :)


Vill ha. ska ha.


GHD


Onsdag

Nu ska jag iväg och jobba på EH. Man måste ju faktist jobba lite också, inte bara spendera en massa pengar, vilket är lätt gjort.

Igår var jag, Elina och Emma och fikade på Hälls. Var ju semmeldagen, så en semla med vaniljkräm istället för mandelmassa fick det bli. Goott!


Alla hjärtans dag

Började in så bra då jag skulle börja jobba kl 14 på Vila på Marieberg. 13.30 går jag till bilen i garaget och ska åka dit. Vill den starta? Nej. Irritation. Batteriet är totaldött. Happ, ringer till mamma som varit med sina kompisar i Ånnaboda och precis kommit hem (tur) så får skjuts och hinner precis.

Jobbpasset gick fort och ledde till sex stycken köp! Svååårt att låta bli när hela butiken består av nyheter. Alla plagg från 2009 är tillbakaskickade, så allt i butiken är från 2010. Rena rama julafton må jag säga.

Oscar kom och hämtade mig vid 18.15, eftersom jag inte hade bil, och kvällen avslutades på våran favoritrestaurang Wongs. Myyysigt. Vi båda tog en skadjurmix och något godare får man leta efter.


Underbart gott

Loove


Lördag

I lördags var jag ledig så det blev en sväng på stan med Anna och Emmy. På kvällen blev det försfest hos anna för att sedan ta en taxi till Strömpis. Sjukt mycket folk på Strömpis, men det var skoj!


Lite shopping

Dagen började med personalmöte, därefter jobbade jag några timmar för att sedan möta Elina för en sväng på stan. Blev en hel del shopping och sushilunch.

Känns som min hjärna ställt in sig lite på vår eftersom jag både fick med mig en vårjacka och solglasögon hem. Sen köpte jag även den här Fiberwig mascaran som är så omtalad. Recension kommer när jag testat den.
Köpte även lite annat smink.


Fredag!

Fredag är det idag ja! Ska strax iväg till min kusin som har kombinerad inflyttnigs-/25års fest. Eller fest och fest, det är ju med släkten, så fest kanske inte är rätta ordet. Mer kalas, Hah!

Ska bli trevligt iallafall.

Mamma & jag


Mamma & jag på Wongs


Jag har fyllt 20år

Heej på er!

Nu var det himla länge sen jag skrev här och det har ju hänt en del sedan dess. Den största händelsen är väl att jag fyllde 20år den 29:e januari!

På min födelsedag var jag, mamma, pappa, Oscar och hans föräldrar ute och åt på Wongs. Väldigt god mat var det där! Kan verkligen rekomendera det stället. Oscar och jag åt en sjurätters meny som var helt underbart god.

På lördagen var det släktkalas här hemma, vilket var trevligt.


RSS 2.0