Sagt upp mig från Espresso House

Hello!

I måndags sa jag upp mig från Espresso House. Älskar alla dem som jobbar där, men inte det sätt Espresso House driver företaget. För er som inte vet så är det en kedja som drivs från huvudkontoret i Stockholm, det är inte franchaising som många tror. I vilket fall som helst väljer man tyvärr att enbart tänka pengarpengarpengar och inte något på personalen i företaget. Bara det att man ständigt jobbar enkelbammanat på ett så pass stort kafé mitt på stan säger ju en hel del om hur man har det.

Jag har i alla fall fått jobb på ett annat kafé som heter Fröken Brogrens Veranda. Det ligger på Väster och är hur mysigt som helst! Det är ett kombinerat kafé med inredningsbutik, och där jobbar man under helt andra förutsättningar, det är liksom ett helt annat tänk inom företaget. Det är ett litet företag som drivs av tre tjejer som även själva jobbar där. Så dit måste ni komma och fika! Börjar där 1:a maj, tills dess jobbar jag kvar på Espresso House eftersom jag har en månads uppsägningstid.

Jag kommer även jobba kvar på VILA, så det blir nog brao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0