Nagelvård tack!

                                                                                

manikyr


I brist på annat så gjorde jag mig en fransk manikyr. Tycker det ser fräsch och snyggt ut. Har gjort akrylnaglar en gång tidigare på salong, men det är inget jag kommer göra om för det tog mina naglar minst ett halvår att reparera sig eftersom naglarna filas upp helt på ytan. Om jag ska göra något blir det med gelé för det är skonsammare.

Mina naglar växer väldigt fort och nu har jag hållt dom långa ettag för att just kunna måla fransk manikyr. Tycker det är för svårt att måla på korta.

Men till saken nu då, ovårdade långa naglar är det värsta jag vet och har man inte ork och lust att fila och vårda dom, ja, då klipper man! Och är man kille då ska man ju absolut inte ha långa naglar. Ett skräckexempel på läskiga naglar har vår naturkunskapslärare (kille), som på ena handen har sjukt långa naglar, speciellt tumnageln. Det mystiska är, att på den andra handen är naglarna helt nedklippta och normal långa. Man blir som paralyserad när han kommer fram till en för att hjälpa. Nej usch, vårda era naglar gott folk!

(
På bilden ser mina naglar ojämna ut, men det är dom inte i verkligheten)




Kommentarer
Postat av: Rickard

Det är kanske ingen ursäkt till din lärare, men jag har en teori om varför han har långa naglar på ena handen men inte den andra, om han spelar gitarr så kan det vara för att han ska kunna "plocka" på strängarna.. hursomhelst ingen ursäkt för ovårdade naglar! :P

2008-09-12 @ 22:40:16
URL: http://kaizers.blogg.se/
Postat av: Rickard

vad tror du det är för anledning då? att han inte kan t.ex. inte kan klippa naglarna på högerhanden för att han inte kan hålla saxen med vänsterhanden? :P

2008-09-14 @ 21:54:17
URL: http://kaizers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0