Fastna i kassa? No way!

Hello! Kom hem från iv-valet för en stund sen. Idag hade vi koncentrerat pluggande, så jag utnyttjade den tiden till att plugga på internationell ekonomi. Varför heter det iv-val? Det är ju inte samma sak som IV linjen. Där de lata och omotiverade människorna går som inte klarat godkänt i ämnen. Det iv-val som vi har är ju valbara kurser som man lägger till.

Något jag inte förstår är de personer som skiter i skolan helt? Vad vill man med sitt liv? Stå i en kassa hela livet?Visserligen har man ju olika mål här i livet. Mitt mål är defenitivt inte att bli stående i någon butik när jag blir vuxen. Visst, det funkar jätte bra som extrajobb, när man går i skolan och inte fyllt 25-30. Ne, jag vill hålla på med ekonomi på något sätt. Drömmen vore ju att bli aktiemäklare, ekonomisk rådgivare, jurist inom ekonomi eller fastighetsmäklare. Mitt extrajobb som visningsvärdinna har gett mig mersmak för mäklarjobb. Synd bara att mäklarjobben har en osäker framtid.

Mina framtidsplaner just nu är nog att jobba ett par år efter gymnasiet och sedan läsa vidare till något av ovanstående.  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va fan är de för fel på att jobba i butik!?!?!?!?

2008-10-07 @ 22:53:47
Postat av: caroline

Jag tycker det känns som ett enformigt, tråkigt och lågavlönat jobb att ha hela livet. Passar dock perfekt som jobb när man är ung enligt min mening. Men som sagt, alla har ju olika mål här i livet. :) Och det är ju bra det, för annars skulle det bli en j*vla konkurrens om jobben.

2008-10-07 @ 23:15:42
URL: http://carolinees.webblogg.se/
Postat av: Anonym

ja ekonomi är ju ett jälva bra val! vilken säker famtid! haha men iofs är väl finanskrisen slut när du blivit stor!

2008-10-08 @ 02:22:15
Postat av: Anonym

iv står för "individuellt val", och inte det individuella programmet du syftar på

2008-10-08 @ 16:53:04
Postat av: elin4

Dom som går på iv å inte bryr sig ett skit om skolan får inte ens jobb i en kassa ;)men möjigtvis som telefonförsäljare skrattar

2008-10-08 @ 17:45:33
URL: http://elin4.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lite finare, lite bättre!

2008-10-14 @ 16:54:55
Postat av: Anonym

bättre än att bli flottig i i fejjan och steka burgare på bk

2008-10-17 @ 21:39:13
Postat av: caroline svarar

För det första har jag slutat på BK och för det andra tycker jag det är ok att ha sådana jobb sålänge man går i skolan och är ung. punkt

2008-10-17 @ 22:11:52
URL: http://carolinees.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0