Tragiskt

Något som kan skapa en extrem ångestkänsla hos mig är när jag läser andras bloggar eller kollar någon bilddagbok vars liv jag uppfattar som sjukt tragiskt. Det som ger mig mest ångestkänslor är de som är i min ålder och skaffar barn, de som hoppar av skolan och sitter med en nyfödd unge när de är 18-19 eller de som sitter utan motivation för framtiden och pluffsar till sig. Oftast hänger allt det där ihop. Snacka om att förstöra förutsättningarna för att lyckas här i livet. Det är skräcken, jag mår verkligen dåligt inombords när jag ser sånt.

Man hoppar inte av skolan. Och barn skaffar man när man har utbildning, fast jobb och en stabil inkomst. 

Kommentarer
Postat av: Filip

Kanske så är de rikt födda och kan livnära sig på annat än utbildning eller att de kanske ärver företag? :)



Annars håller jag la med dig.

2008-12-14 @ 18:09:25
Postat av: Oscar

Det där kunde jag nog inte sagt bättre själv, möter väldigt många på mitt jobb som har dessa problem som kommer och hämtar ut sina bidrag som alla andra får stå för, känns inte riktigt rätt men men man kan inte göra något åt det tyvärr.

2008-12-14 @ 20:49:04
Postat av: Emma

Jag har nog delade åsikter i det du skriver. Jag har kompisar som har hoppat av skolan, & den ena är 2 barns mamma & är 20 år & har ingen fast inkomst, utan det är hennes kille som jobbar. & det funkar hur bra som hellst.





Men tycker verkligen inte att man ska dra alla över en kant. För det är fel. För att för vissa så funkar det hur bra som hellst.

2008-12-14 @ 23:20:02
URL: http://emmaangeliica.blogg.se/
Postat av: Svar

Det låter väldigt tragiskt i mina öron, att man bara klarar sig om en kille försörjer en. Vad gör hon om dom separerar? Utan utbildning kommer man ingenstanns här i livet.

2008-12-14 @ 23:41:08
URL: http://carolinees.webblogg.se/
Postat av: Elina

Ja fast jobb är väldigt viktigt, i denna värld vi lever så är det så pass svårt att få jobb så en (minst) gymnasial utbildning måste man ha annars kommer man inte långt. Och barnet måste ju får växa upp med bra ekonomi!

2008-12-15 @ 19:35:29
URL: http://elin4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0