Party pics

Här kommer lite bilder från gårdagen! Bilderna togs rätt tidigt så dom som kom senare fastnade inte på bild.

Elina & jag

Sara, Anna & Eve

Eve, Anna & me

Elina & Eve

Jag & Sara

A, E &E

Tosse, som ensam kille, han trivdes nog & Elina

Anna, Johanna & Elinaa

Hoppa i sängen är skoj

Kalas kalas kalas. Kalas går verkligen ut på att äta, sjukt fullproppad är jag. Lilla Patrik var här och han tyckte det var väldigt skoj att hoppa i min säng. Söt va.

Kalas idag

Igår var det party och kul hade jag! Först var vi hos elina med massa tjejer och en kille, sen drog vi vidare till Satin. Tog lite bilder hos elina, men dom får ni se sen för jag glömde kameran där.

Alltså vissa tjejer på krogen vill man ju bara skratta rätt upp i ansiktet. Som en ful sönderblonderad tjej som ville slåss. Haha!

Imorn fyller mamma fast ska fira henne idag. Släkten kommer så det blir kaaalas. Nu ska jag städa mitt rum och så.  Uppdaterar sen.

Lördag & party

Åker till Elina nu och kameran är med. Om det blir några bilder, det återstår att se. Ikväll är det pardipardii.

Öppet hus

Hemma från öppet hus. Det var ju inte så ansträngande precis så helt klart värt för att få vara ledig på måndag. Nu tror jag att jag ska gå och lägga mig och sova ettag. För ikväll blir det ju partaj. Först förfest hos elina med nära och kära, därefter utgång.

Aldrig Satin en fredag

Godmorgon. ALDRIG mer ska jag sätta min fot på Satin en fredag! Det var alltså både första och sista gången som man såg mig där en fredag. Så jävla ruttet. Usch. Fredagar är det endast Klaras som gäller. Men men, nu har man testat och nu vet jag att det är riktigt kass där. Satin på lördagar däremot är mycket roligare.

Öppet hus idag på Rudbeck, kom dit vettja.

Hoho

Funderar på att gå ut i toffs..

Vill inte bli sjuk

Godmorgon. Vaknade och kände mig helt tung i hela kroppen och speciellt i huvudet. Vet inte om jag håller på att bli förkyld för halva klassen är ju det, så det vore kanske inte så konstigt. Nu ska jag göra mig iordning och sen gå till skolan och möta e & a.

Tomtegröt imorn

Inga lektioner imorn då. Det var ju en god nyhet. Fast ska till skolan och käka, för elina har en mattelektion så ska sällskapa henne för det är risgrynsgröt! Det är gott!

Torsdag

Kom hem för en liten stund sen. Hade ju bara en lektion idag som började 12.50 och matte var det. Var sedan på stan en sväng med anna och elina och hälsade på eve på cubus. Fick även med mig ett par saker därifrån. Dessutom har jag nu köpt en mössa. Det blev en vit. Kan vara bra att ha när det blir kallt och snöigt, för jag har ingen luva på jackan.

Imorn är det fredag, skönt. Det som är mindre skönt är att vi har öppet hus på lördag mellan 10-14. Men det kompenseras med en ledig dag på måndag, så det blir långhelg. Måste kolla upp om vi har religon imorn, annars är vi lediga imorn också.

En chai på Bells


21.00

Sitter och lyssnar på den gamla godingen "Time of your life" med green day. Den är bra den.

Hårfärgen

Hej på eeer! Idag har jag hållit på och fixat och trixat med löshår. Många tycker att jag ska skippa det, eftersom jag har långt och tjockt hår utan, men det har blivit som ett litet beroende. Blir lite mer utfyllt med det. Och nu är det längre också. Men i alla fall, nu ser färgerna ok ut. Var lite missnöjd tidigare idag. Bilden ljuger lite, för riktigt såhär ljust är det inte.

Nöjd

Skoj att färga håret ju! Ni får se resultatet imorn. Jag är nog rätt nöjd tror jag, inte för mörkt och inte för ljust, lite guldigt blev det. Back to desperate housewifes.

Hårfix

Goddagens. Kom hem från iv-valet tidigt idag. Vanligtvis brukar vi sluta vid halv fem, men idag fick vi ut dokumentationen så vi kunde gå vid 15.10. Skönt var det.

Idag blir det hårfärgning. Jag ska slinga och eve ska färga sitt löshår. Är lite nervös över hur det kommer bli. Är rädd för att mitt kommer se randigt ut och i värsta fall orange. Men då får man väl göra något åt saken. Förövrig måste jag bläddra igenom 8 kapitel i marknadsföringsboken och läsa igenom projektrapporten tills imorn, för då har vi seminarium.

Snöigt värre

Snösnösnö. Halt är det också, det passar inte mina skor så bra eftersom sulan på mina stövlar inte har något mönster. Håller på att halka precis hela tiden. Antar att dagen då jag halkar ordentligt kommer komma någongång nu i vinter.

Ungefär såhär såg det ut idag, även fast denna bild är två år gammal.


Sköna måndagar

Imorn är det måndag igen. Tycker inte om måndagar, men nu till jullovet kommer våra måndagar vara rätt sköna. Har ju haft projekttid från 13-16, men eftersom terminens projekt är klart börjar vi 10 och slutar 12.

Blev inga slingor ikväll. Får se om det kanske blir imorn.

Busan känner på årets första snö

Dålig uppdatering. Har pluggat en del idag, roligare än så har det inte vart, tyvärr. Har varit iväg och köpt en slingförpackning. Så ska lägga i slingor antingen ikväll eller imorn tror jag.

Var ute med busan en sväng nu ikväll. Jag trodde hon skulle vända direkt i dörren, eftersom det är snö, så struntade i kopplet. Brukar göra det när hon vill ut och det är dåligt väder för då går hon bara ut en liten stund. Men hon ville minsann inte vända i dörren, så var ute en stund utan koppel, men när hon började pila iväg sin egna lilla väg fick vi gå in och hämta kopplet.

För er som inte visste så hittade vi busan, som kattunge, övergiven i skogen för ca 9 år sedan.

Tjejkväll

Home. Blev tjejkväll med eve, elina, malin och alex. Spelade lite spel och så, mys var det. Nu ska jag sova, gonatt.


Blir inge plugg ikväll

Tänker inte sitta hemma och plugga en lördagkväll, så är det bara. Ciaao


Plugg en lördagkväll, förjävligt

Mamma bakade lussebullar idag. Gottans var det! Pappa och kristna var över en sväng och fikade också.

Alltså jag har sån ångest för allt i skolan nu. Har ett viktigt prov på tisdag och det är om internationell ekonomi. Provet handlar om valutor, olika växelkurser, inflation, räntor, banker mm. Det är så sjukt mycket att lära in, så är tvungen att stanna hemma ikväll. Eve och dom ska ha tjejkväll och jag skulle gärna åka dit en sväng om det inte var för den här jävla skolan. Men får se hur jag gör, kanske sliter mig från den underbara ekonomiboken sen.... Usch, för att ägna en lördagkväll åt plugg. Men får skylla mig själv eftersom jag inte pluggade under dagen.

Den här helgen har varit riktigt lugn, annat blir det nästa. Imorn kanske eve ska slinga mitt hår. Har inte bestämt mig än.

Hårfärgning

Just nu håller elinas mamma på och drar ut elinas hår i hettan. Elina sitter där och grimaserar miner som avslöjar att det gör ont. Men ska man vara fin får man lida pin, det vet vi ju alla.

Första snön

Godmorgon! Mysigt med första snön, även fast man snart kommer tröttna på den. Men hellre snö än regn i alla fall. Nu ska jag göra mig iordning och traska över till elina för hon färgar håret. Jag ska göra en testslinga i mitt hår. Tar med mig valutaplugget dit också. Inte kul! Hörs sen.

Resultatet

En lugn kväll ikväll! Mamma och jag har käkat havskräftor till förrätt och sedan hemmagjord pizza till huvudrätt. Gott var det. Nu blir det idol! Såhär blev resultatet av tvmöbeln, jag tycker det blev bra.


Huvudvärk

Huvudvärk har jag. Har börjat ha det rätt ofta nu och jag antar det är för att det är rätt mycket nu. Men ska ta mig en treo så det ska snart gå över. Ikväll blir det lugnt framför tvn skulle jag tro. Funderar på om jag ska börja skruva ihop möbeln från Ikea, som inhandlades igår. Det bore väl inte vara allt för komplicerat?

Imorn ska elina färga håret och jag funderar på att kanske slinga mitt egna. Men jag är rädd för att det ska bli orange så jag ska göra en testslinga när elina färgar. Så vi får se hur det blir. Men det är bara för att få lite slingeffekt, vill absolut inte bli så blond som jag var förut.

Tro på dig själv!

Det här med att tro på sig själv är ju ett måste i dagens samhälle. Men om man tror för mycket på sig själv, ja då är det lätt att man blir besviken om man inte uppnår det man tror sig klara av. Och för att man inte ska bli besviken blir det lätt så att tankarna om en själv dras tillbaka. Man vågar liksom inte hoppas. Men jag tror inte man ska dra sig tillbaka, jag tror att man måste tro på sig själv för att komma någonstanns i dagens konkurrenskraftiga samhälle.

Provprovprov

Var på Ikea idag också och nu hade hyllan kommit in som tur var. Sen gick jag och mamma en sväng inne på Marieberg och jag köpte ett par vita vantar.

Imorn är det religionsprov och jag vet inte hur det kommer gå. Fast mest panik har jag över internationell ekonomi provet på tisdag som handlar om valuta och växelkurser. Så sjukt invecklat och komplicerat. Den här helgen kommer jag vara tvungen att plugga på som tusan. Hur kul är det på en skala?

 Känner att något extra kul borde ske snart. Men vad skulle det kunna vara?

Till tvn

Tröttsamma Ikea!

Vad är det för fel på Ikea? Allt är slut, som vanligt. Var ju på Ikea för några veckor sen för vi skulle ha medar tillsängen  men då var dom slut och skulle komma in v.46. Hade dom kommit in nu då? Nej, och de skulle inte heller komma in före jul. Skulle ha en liten säng lampa, var den slut? Ja. Skulle ha ett hylla att ställa tvn på och den var OCKSÅ
slut. Men det skulle komma in fler imorn, så då är det bara att åka dit imorn igen.





Lalala latte


Måste bara påpeka att latten på Bara Vara
helt klart är finare än den på Bells.

Lite plugg på Bells

Måste köpa en ny mössa. Hittade en på Åhlens som var ok. Men jag köpte den inte och det fanns bara en kvar så jag antar att den är slut.

Satt på Bells en stund och pluggade på religionen. Drack en latte gjorde jag också, en vaniljlatte. Elina tog en chailatte. Tycker det är bra att plugga där, dels för att man kan diskutera med varandra och samtidigt finns det inget som stör. Som när man kommer hem och råkar sätta på datorn fast man egentligen ska plugga, ja, då är det ju kört.


Längtar till jullovet

Jag har huvudvärk! Men vill inte tillåta mig att ha det för jag måste plugga på religionen. Nu är det så sjukt mycket i skolan. Har minst ett prov varje veckan nu innan julovet, vissa veckor fler. Men det är bara att bita ihop.

Redovisningen klaar! + lite bilder

Sådär ja, nu var projektredovisningen avklarad. Känns himla skönt måste jag säga! Idag har vi inte gjort så mycket mer än att öva på presentationen. Gick hem och stekte mat, glömde att sätta på fläkten så kläderna blev riktigt in osade! Usch. Nu är det bara seminarium kvar på projekt 3, och det kommer vi ha nästa vecka.

Lite bilder från dagen här då;

Hmm?

Lite förberedning
¨
Elina var redo för redovisning...

Jag med

Ännu mer förberedning

Sanningens ögonblick

Linda rosing är med på sanningens ögonblick just nu. Det ser ut som hennes kompis bobby har fyllt läpparna. Haha, roligt.


Helgen

Den här helgen har jag varit inneboende hos anna. I fredags var det lugnt och igår blev det utgång. Jag, eve, anna och emmy var på satin där det var ok. Inte så mycket folk där. Gick ut rätt tidigt för orkade inte vara kvar där inne. Stod och pratade lite och sådär. Sen kom robert och hämtade oss och när vi kom hem var jag helt död.

Imorn är det projektpresentation och jag har lite panik över det. Men det får väl gå som det går. Nu ska jag ringa eve och se om hon lever. Hörs sen!


Lite julstämning

Sitter hos anna, sov över här. Vi har just kollat filmen "Nyckeln till frihet". Sjukt bra var den! Igår blev det en lugn kväll här med lite folk. När de flesta hade dragit satt jag, anna, andreas och niklas i köket och spelade spel och hade julmys, med glögg, tända ljus och julmusik. Haha, nåågot tidigt, men det var trevlans.

Ikväll blir det nog utgång.

Ledsen

Jag är så otroligt ledsen nu för pappa har sålt bilen. Jag tyckte om den mycket. Jag hoppas så otroligt mycket att det blir en annan till sommaren. En bmw z3a kanske.

Vad händer ikväll?

Kvällen känns ganska oförutsägbar, vad som helst kan hända. Allt från filmkväll till utgång, mest lutar det mot en filmkväll, men får see. Här kommer ytterligare två bilder som jag hittade i mobilen. Saknar mitt blonda lite känner jag.
Klicka på bilderna för att få dom lite större.


Anna bakom ratten

Weheey! Nu har jag äntligen fått ordning på mobilen, så det går att överföra bilder till datorn! Nu har jag lagt in bilder som är gamla som gatan! Ni kan få se några sen, men här är några bilder från idag, då vi var ute och åkte lite med anna.

Inte så lätt att fokusera på körningen med dessa passagerare



Hmm, egoism

Tröttsam dag. Har ingen lust att skriva här. Så fort man är nöjd själv, ja då skiter man i andras missnöje. Jag menar, det är ju inte så att de som gynnas av diktatur vill ha förändring.

Ne, men jag vet hur det är. Människan är född till egoist. Inklusive mig själv.

Tillväxt alliansen & Lejonets unge

Hemma från tillväxt alliansen och teatern. På tillväxt alliansen var det olika föreläsningar av entreprenörer och andra personer. Bland annat var Vd:n för Spendrups där och föreläste. Det var en humoristisk person det. Sedan var även grundaren till Zilenzio där. Det hela handlade om att vi måste få ett bättre företagsklimat i Sverige! Bland annat måste attityden förändras. Så fort det går det bra för någon i Sverige blir den bemött med avundsjuka och missunnsamhet.

Teatern, Lejonets unge, var bra. Den handlade om kvinnans revolt i slutet av 1800-talet. Läste även om den i Na, där den fått bra kritik.

Sluta upp med fjortis skriverierna!

Något som stör mig är folk som skriver "Dej" Mej" "Jah"!! Använder sig av tusen "<333333333333", använder sig av hundra smilies. Skriver saker som i stil med "älskar deeyyy, du är bäst hjärtat, alltid vi<33333333"  "Laav yoo", "BlAnDaR" stora och små bokstäver mm.

Nu tog jag bara några exempel, skulle kunna publicera lite mer konkreta exempel tagna direkt från någons presentation. Men jag gör inte det, för risken finns ju att personen i fråga läser det. Ne, men ni fattar vilket skriv sätt jag menar. Skärp er för tusan! Låter jävligt obildat!

Okej, om det är 13-14 åringar, men nu pratar jag om 17,18,19 åringar! Har också upptäckt att de som bor i små hålor ofta fastnar i fjortisstilen trots att de snart passerat tonåren. Tragiskt.

Livets drycker

Hemma en stund. Nationella tog mig inte riktigt 5 timmar, klarade mig fint på 3,5. Sitter nu och dricker en av livets drycker, kaffe med mjölk. Vatten, cola light, kaffe och mjölk, med dessa drycker klarar jag mig fint.

Nu är det meningen att jag ska gå igenom vad jag ska säga inför presentationen på måndag, så ska väl göra det snart.
Lite senare blir det frimis med klassen, ska på tillväxt alliansen. Vad det innebär vet jag inte riktigt, men det är lite föreläsningar om entreprenörskap, skulle jag tro och sådant som har med företag att göra. Därefter blir det teater, Lejonets unge, med Iv-valet.


Falun gong

Hallo! Nu har jag skickat iväg en jobbansökan. Fast tänker inte berätta vart än. Idag på iv-valet fick vi testa på Falun gong, det är ungefär som chi gong. Nya saker är alltid intressant att prova på, fast är lite för rastlös för att röra mig i slowmotion rörelser. Vill ha lite mer action! Hehe.

Förövrigt fick anna körkort idag, grattis! Jag vill också ha det, men det kommer så småningom.

Imorn blir det en fullspäckad dag!

8-14 Nationella i svenska B
14-15.30 Frivilligt att jobba med projektet
15.45-18 Tillväxt alliansen på Frimis
19-21(?) Teater, Lejonets unge, med Iv-valet 

Extrajobb sökes

Har inte haft någon visning på år och dar nu. Har säkert med finanskrisen att göra. Inte lika många som kommer på visningarna och då klarar sig mäklarna på egen hand. Sen tar ju roommates de dom hinner med själva. Syndsynd. Och nu känner jag att jag är i ett starkt behov av ett extrajobb, måste få in lite extra pengar känner jag! Därför måste jag ta tag i det nu och söka på lite olika ställen.


Jag vill ha fler visningar

Måndagens skoldag avklarad

Hej på eeer. Då var måndagens skoldag avklarad. Hade två lektioner, naturkunskap och projektarbete. Om en vecka ska vi ha muntlig presentation av projekt 3 för föräldrar. Så nu är det fullt upp med att få ihop en bra presentation.

Nu måste jag läsa i sv häftet inför det nationella provet i svenska på onsdag. Provet kommer hålla på mellan 8-14. Jobbigt blir det, men det kommer kännas riktigt skönt när det är gjort.


Bilder från fredagen!

Nu kommer några bilder från i fredags...

Fint inslagna va? Det stora är egen designat av mig

Anna och Elina

Glad var jag

Uppladdat

Anna hade tänkt på mig när hon köpte godis! Peacemärken är mina favoriter
Jag och Andreas

Presenterna från mig, Elina och Filip

Den fina tårtan!

Niklas, Robert, Lukas och Elina

Andreas och Robin

Filip

Kvällen avslutades somsagt på klaras

Fars dag

Idag är det fars dag så jag och pappa ska gå ut och äta på Hellas, sen ska vi gå på bio. Det blir en riktig far-och-dotter dag.

Pappa som liten

Igår, lördag

Dålig uppdatering igår.. Var hos anna och tog det lugnt bara, käkade pizza och kollade på Mamma mia filmen. Var helt döda båda två. Filmen var helt ok, handligen är ju lite larvig, men musiken är bra. Dock gör den sig mycket bättre som musikal.

Gårdagens partaj!

Sjukt rolig kväll igår! Det var länge sen jag hade så roligt,  tack för den! Kvällen började hos anna där vi förfestade och firade henne med tårta och allt. Av mig, elina och filip fick hon ett drink kit bestående av en shaker, drinkmix och cocktailglas. Vid halv tolv var vi på Klaras och där var det skoj. Vet inte om det var så mycket folk egentligen, men det var väldigt många man kände så det var riktigt kul där. Olof frågade om jag ville ställa upp på att gå underklädesmodevisning, de ska tydligen ha något sådant event den 5:e december. Men det är nog inte riktigt min grej, hehe. Så tackade nej.

Trevlig kväll igår i alla fall. Bilder från kameran kommer sen. Bjuder på den här vimmelbilden så länge.

Grattis Anna!

Sådärja, nu är jag iordninggjord. Snart kommer elina och hämtar upp mig så åker vi till Anna som har kalaaas! Sen blir det Klaras. Kameran hänger med. Har blivit sjukt dålig på att ta bilder när det är party, skärpning på mig. Har fixat presenterna, dom blev snyggt inslagna om jag får säga det själv. Lägger ut bild imorn.  Ha så skoj ikväll, vi kanske ses!

Lab

Hade ju somsagt lab imorse istället för sovmorgon. Här var dreamteamet plus mig och elina som exprimenterade. Eklöf kom sent och fick diska. Jag tyckte han passa bra till att diska, en hemmaman är vad han kommer bli. Fast det tror han inte själv..
 

Ingen simning

Blev inte riktigt som planerat. Var på gymmet, åkte i förväg för elina skulle ha en extra lektion sen skulle vi simma, men hon hade tappat sina nycklar och min mobil slutade funka, så vi fick inte tag på varandra. Och jag ville inte simma själv, så det blev ingen simning tyvärr. Blir så irriterad när inget blir som man tänkt sig.

Tidig morgon

Trodde att det var sovmorgon idag, men ikke! Har lab klockan kvart över 8, så har två lektioner idag. Slutar vid halv 11, då blir det gym och simning. Sen hem och fixa lite inför kvällen för Anna fyller idag! Grattis!! Blir förpartaj hos henne, så då ska vi fira henne och senare blir det klaras.

Börjar om 20 min så måste iväg nu. Ha en bra dag så länge, uppdaterar sen.


Viktigt

Jag har bara en sak att säga; Man tar seden dit man kommer!

Tack


Lalala

Elina, jag och filip var ju och fixade med lite saker idag. Det inhandlades bland annat glass på Ikea. Elina och jag satt där som två barn och smaskade i baksätet. Dock slängde jag min efter ett tag. Har kommit på att jag inte tycker glass är sådär jätte gott, bara ibland. Önskar jag kunde tycka så om godis också, men ikke. Sjukt fula bilder men wth.
 

Hungrig!

Jag är hungrig som tusan! What to doo? Mamma är i sthlm och kommer hem vid 20 så jag måste hitta på något att laga iordning. Skönt det skulle vara med en kock i hemmet, som lagade mat för jämnan och alltid hade den stående på bordet vid ett visst klockslag. Det hade vart nåt det! Ne, men jag får gå igenom kylen och se om jag hittar något intressant som faller mig i smaken.


Pinsamt att köpa sexleksaker

Vilket åkande det blev idag. Först var Elina, jag och filip på conventum och lyssnade på lite info om olika högskolor som finns. För mig kändes Gävle och Uppsala rätt intressant eftersom jag funderar på att antingen läsa ekonomi eller juridik nångång i framtiden.

Imorn fyller som sagt anna år, så vi har varit runt i hur många affärer som helst och letat present. Var ute vid Marieberg också. Åkte förbi Partaj, så sjukt rolig butik! Synd att den ligger så outside och är svår att hitta. Men den är lätt värd besöket, så många skratt som det ger. Sen var det ett par som köpte sexleksaker och var tvugna att skylla på att det var present när de skulle betala. HAHA, så genomskinligt.

Godnatt


Såhär mysigt kan det vara ibland. Min gosis

Projektrapporten inlämnad

Heej. Så var rapporten inlämnad, men än kan man inte andas ut. För nu återstår nämligen seminarium och muntlig presentation, för föräldrar dessutom! Kommer bli ännu värre i vår då vi ska presentera nästa projekt för företagen. Kommer vara så sjukt nervöst.

Vad har hänt idag då? Inget utom det vanliga, så som skola och gym. Imorn är det mässan på convetnum som gäller. Jag tror jag vill lyssna på föreläsningen om Uppsala universitet och Chalmers. Sen vore det lite kul att lyssna Make up Institute Stockholm. Får se vad det blir, vi är ju lediga hela dagen imorgon för den här mässan. Tror alla skolor i Örebro är det?

Härlig vecka

Imorn är det sovmorgon! Inte för att vi inte brukar ha det, men imorn är den extra lång. Börjar vanligtvis halv tio, men imorn börjar vi halv elva! Like it. Det bästa jag vet är att ta det lugnt på morgonen, att kunna sitta och äta frukost i lugn och ro.

Imorn ska projektrapporten in, och den är så gott som klar. En rapport på ca 20 sidor som vi kämpat stenhårt med. Härligt är det. På torsdag har vi inga lektioner för då är det a.u.f mässa på conventum. På fredag har vi en lektion och slutar runt halv 11 och då fyller en viss Anna år också. På kvällen blir det att fira henne och sen utgång.

Ser ut som en bra vecka om jag får säga det själv. Men det är man värd med tanke på nästa vecka!

Rhodos bilder!

Nu kom lite Rhodosminnen upp. Hahah, vilken galen resa det var alltså. Fest på kvällarna & sol och bad under dagarna. Har ju inte visat så många bilder därifrån, därför ska ni få se några nu. Elina och jag åkte ju, och det var en himla tur att Linnea + Company var där samtidigt. För gudars vad kul vi hade det!!!!


Reeeal lalalove?

Hugh Hefner och hans fd. favoritflickvän Holly Madison, en av de tre flickvänner han hade då, har gjort slut. Hon var tydligen för gammal för honom(?!)  Men hon har hittat en ny nu, och dom ser ju helt klart ut att passa bättre tillsammans.


Var det real love?? Don't think so

Konst

Hoome. Har varit på konstutställning, först på konsthallen, sen på Lahall och slutligen på Länsmuseet. Vet inte riktigt vad jag tycker om konst. Jag tycker det är intressant på ett sätt samtidigt som det kan irritera mig. Ibland kan det vara kul att studera ett konstverk och sedan bilda sin egen uppfattning om vad man tror att det föreställer osv. Men det som irriterar mig är att ett par streck kan vara värda tusentals kronor.

Att vika ut sig

Idag när vi satt i datasalen kom singel och sökande låten på tal för vi såg att dom skulle till klaras nästa fredag. Jag hörde låten och såg videon första gången i fredags. Jätte kul att det går bra för dom och låten är ju rolig! MEN vad är det för tjejer som ställer upp i videon!? Har inte så mycket mer att säga än, HAHA!

Filip trodde det var sådana där blåsta wannabe slitz tjejer, och det tror jag också. Och med det vill jag komma in på utvikningstjejer som ställer upp i moore, slitz, fhm m.fl. Vad vill man med sitt liv då? Ja, man kan ju inte vilja bli något seriöst i alla fall. Bilderna kommer alltid finnas tillgängliga och man kommer få svårt att någonsin bli tagen seriöst. Viker man ut sig, då är man faktist lite dum. Alltså förlåt, men det är ju inte direkt några smarthuvuden som viker ut sig.

Visst, man kanske tycker det är jätte coolt nu, men jag tror nog man ändrar sig om några år när man kanske kommer på att.. Oj, jag vill utbilda mig till lärare eller kanske bli någon slags chef, eller vad som helst där man är i kontakt med folk och där det kanske inte är så lämpligt att sådana bilder finns tillgängliga.

Kände bara att jag hade lust att skriva ett inlägg om en åsikt.









Angående åsikter

Sitter och funderar på om jag ska publicera ett inlägg som jag just skrev. Ibland klämmer jag till med lite åsikter här i bloggen och då blir en del av er provocerade. Jag är en person med en hel del åsikter, men jag brukar inte yttra mig så starkt så ofta. Detta är faktist för att jag uppriktigt sagt inte är så bra på att ta kritik och för att jag inte orkar sitta i någon lång diskussion där någon ska försöka övertyga mig om motsatsen. Jag tycker det jag tycker, det räcker för mig i vissa fall. Sen är det så att det man skriver också väldigt lätt missuppfattas. Men jag tror jag ska publicera mitt inlägg om utvikningstjejer lite senare ikväll.

Man tröttnar fort

Irriterande att de visar gamla the hills avsnitt! Om jag inte minns helt fel ska nya säsongen börja visas till helgen.

Nu börjar jag tröttna på min hårfärg igen. Jag funderar på att lägga i ljusa slingor. Alltså jag vill inte bli lika blond som förut, utan jag vill ha så som jag har nu fast lite skiftande slingor i det. Som på bilden, fast lite mörkare.


Måndag

Sitter i datasalen och ska snart börja på projektet. Men varken elina eller anna är här nu så jag får inte så mycket gjort därför sitter jag här och stör eklöf och filip istället. Jag är sjukt seg idag för igår var det omöjligt att somna, somnade inte förän vid halv 3.


Ett år sen!

Hittade en bild på mig och kapplus från förra årets halloween. Då var det förfest hos sara, sen hade sofia fest i lillåns klubbstuga.


Det bara känns så just nu

Egentligen vill jag skriva massa saker här, för att bara få skriva av mig. Jag skulle vilja skriva mina innersta tankar och det jag verkligen känner. Men det kan jag inte, för det skulle kännas alldeles för utlämnande. Just nu skulle det vara skönt att komma ifrån för en stund! Är så trött på allt. London skulle kunna vara ett alternativ. 


Slö söndag

Hallo! Idag har dataMartin varit här och fixat lite med datorn. Så nu ska den funka lite bättre. Imorn är det skola igen, förstår inte hur ett lov kan gå så fort. En vecka till hade inte skadat. Aja, men nu är det back to reality som gäller. På onsdag ska projektrapporten vara klar så vi har en del att göra. Men det ska nog gå braao.

Ikväll blir det en hemmakväll framför tvn.


För opepp

Jag är redan hemma! Blev inget festande ikväll, var helt enkelt för opepp. Gick över till sofia en stund, men både jag och elina kände ganska snabbt att vi var för trötta och inte alls partysugna. Så vi gick hem istället. Nu ska jag snart sova, och det ska bli riktigt skönt. Hörs imorn, kram


Ska man vara Zorro?

Ikväll ska mamma ha fest här så det kommer bjudas på massa mat och dryck. Därför ska Elina och jag passa på att käka här, innan vi ska på halloweenfest. På festen är det utklädnadstvång. Både Elina och jag har lite panik över det. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha på mig. Blir nog något svart och sen ska jag över till pappa och hämta en svart mantel. Något får jag väl hitta på. Funderar på om jag ska sätta något svart över ögonen och vara Zorro eller nåt. Måste ha en svart hatt då också.


När man inser vissa saker

Gårdagen, jo det var kul. Kvällen började hos robert och där var det trevligt. Har märkt att 91:a tjejer och yngre har svårt att hälsa. Man hälsar när man kommer till en fest, that's it.

När vi vart hos robert en stund åkte vi vidare till Mellringeskolan där det var lokalfest. Där var det ok, fast var roligare hos robert, så vi skulle stannat där.

Sen är det så härligt när man inser vissa saker. När man får det svart på vitt, och saker och ting blir så tydligt. Man ska aldrig slösa tid på personer som gör en illa. Och en sak till, att säga något är en sak, att göra något är en helt annan.


RSS 2.0